godizapan

Alla inlägg under december 2012

Av Moa von Bäst - 31 december 2012 20:11

Eftersom att Movie Maker vägrar sammarbeta så skriver jag ner summeringen av 2012 istället.


Januari
Tillbaka efter jullovet och jag mådde bättre än någonsin. Jag hade fått en egen klädstil som jag faktiskt tyckte om, och blev kär i en kille som jag många gånger hade hatat med hela mitt hjärta. Jag fotade även som en galning med min nygamla kamera som jag fått av pappa i julklapp.


 


Februari
Kände mig lycklig men ändå lite frånvarande. Det hände inte så mycket speciella saker men jag var glad och fortsatte att fotografera. Vid denna tiden saknade jag Hasselfors, där jag bodde innan, otroligt mycket.

 



Mars
Här börjar mitt humör dala. Kärleken plågar mig och jag känner mig ensam och förvirrad. Jag blir tystare i skolan och allting kändes så pressat. Jag fick upp ögonen för hur situationen var i Uganda (KONY 2012 you know) och började sprida det överallt och ingenstans.

 


April
Trots dåliga aprilskämt och snöstormar blev april rätt okej. En av mina favoritskådespelare fyllde år, jag uppnådde 30 000 ord i min berättelse (och den var inte på långa vägar klar) men kärleken fortsatte att riva sönder mitt hjärta inifrån och ut.

 


Maj
Sommarvädret blev bättre och jag var ute och fotograferade mycket med Sophia. Jag började blogga mer och mer. Jag gick även på Vivallafestivalen och hade jättekul med familjen.

     


Juni

Jag började skita i min förälskelse och snart glömdes han bort av mig. Jag blev nöjdare med skolklassen och vi gjorde jätteroliga saker tillsammans. Jag träffade även en av mina bästisar som jag inte sett på superlänge och jag var lycklig.

 


Juli
Livet blev bättre och bättre. Jag var ute och åkte på massor av roliga grejer med fritidsgården, njöt av sommarvädret och gjorde massa cykelutflykter.

 


Augusti
Skolan började och jag försökte vara som alla andra. Jag började använda jeans, började bry mig om mitt utseende, se till att jag alltid var smal - all såndär skit som de flesta tonåringar går igenom.
Började intressera mig för No 'Poo.

 


September
Börjar utforska min nygamla skoldator och tar en miljon bilder med webbkameran. Saknade sommaren enormt.



Oktober
Pluggade som en toking på alla läxförhör och prov som vi hade. Startade en ny blogg och tyckte att livet rullade på helt okej.

 

 


November
Reste till Berliiiiin igen och träffade min farbror! Blev besviken över kärleken och över att den nya twilight-filmen hade 15-årsgräns.
Klippte håret i etapper och upptäckte att mitt hår faktiskt VAR lockigt så länge jag lät det vara. Fick även chansen att se på filmen i alla fall tillsammans med några från klassen. Yay!

 

   


December
Har kommit in i mitt No 'Poo-ande och håret är bättre och mer välmående än någonsin. Började spela in vloggar och bry mig om genus och normer. Anmäler mig till en språkresa sommaren 2013 och är tvungen att ta vaccin (usch). Har sparat ihop 1400 kronor till min nya kamera som jag lyckligtvis får i julklapp. JAAA!
Trixar lite med bloggens utseende och är ute på roligheter med min mentor Cassandra.

 

Av Moa von Bäst - 31 december 2012 20:10

Gud vad jag blir less på Movie Maker ibland.


 

Av Moa von Bäst - 31 december 2012 18:21

Om några timmar är det 2013. Herregud vad tiden har gått fort.

Men redan skjuter folk upp raketer (varför vill jag skriva rakterer..?) *suck*. Ska nog ta på mig en klänning sedan bara för att, för shieeet vad pinsamt det skulle vara om jag gick runt i mysbyxor och osminkad liksom eeeeuw. Blev ni tillräckligt provocerade? Nähä. Synd för moi.


Förut så bakade jag en äppelkaka som vi ska äta strax. Synd att råttgiftet var slut, jag tänkte ju bjuda min ärkefiende på kakan. :c 

 

 

Av Moa von Bäst - 31 december 2012 13:07

Ska bli en summering av året 2012. Längsta vloggen någonsin, och ändå är den inte mer än fem minuter! Uhuu...

 

Av Moa von Bäst - 31 december 2012 12:18

Åhåhå, sista december då. :3 Eftersom att jag är så duktig har jag bara hållit ett av mina tre nyårslöften från 2012. Därför ska jag kompensera med det genom att ha ÄNNU fler nyårslöften 2013 OCH hålla varenda ett! (Tror det var ungefär tio stycken, jag lägger upp dem snart.)


 

Tänkte ut och springa sedan då jag legat lite mycket på latsidan med det de senaste månaderna, men det är ju så förbannat snorhalt ute att jag inte vill riskera att bryta benet nu till nyår.

Av Moa von Bäst - 30 december 2012 20:00

ÅH-VAD-SKÖNT.

Blev precis klar med mina garderober som jag nu har gått igenom. Känner mig duktig och ska fortsätta smaska på min choklad.


 

OM NOM NOM. Nu blir nog Eldorado glada. Gratis reklam vettni.

Av Moa von Bäst - 30 december 2012 12:19

     

I bilen hem till Fanny.    

Fina du!           

 

Ute på en fototur i regnet.                  


Älskar dig Fanny, tack för att du finns. ❤



Av Moa von Bäst - 30 december 2012 11:54

Jag hade det superhärligt igår med bästa&fina Fanny.  En liten bildbomb kommer upp snart. 


Idag är det plusgrader och tö, fy vad jag hatar det. Men trots mitt hat gentemot den elaka snön (lyckades jag låta som en gammal klok dam?) så ska jag ut och fota med min nya Nikon! Tog 30 bilder bara igårkväll när jag upptäckte att pappa hade köpt ett minneskort till mig. Taaaaaack pappsen!



 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards