godizapan

Alla inlägg under mars 2013

Av Moa von Bäst - 31 mars 2013 15:26

  Godmorgon! Eller snarare god eftermiddag. Inatt fick jag sova en timme mindre eftersom att det nu är sommartid - yay! Vi går mot ljusare tider.  Hoppas man snart kan gå ut i shorts och korttröja utan att frysa ihjäl.


 Idag har jag legat i badet och degat med ricinolja i håret. Ska prova mig på det och se om det blir någon skillnad - vad jag har hört ska hårväxten stimuleras kraftigt (det växer snabbare - fyra gånger så snabbt, har jag läst), håret ska bli glansigare och fylligare. Det återstår att se.


Av Moa von Bäst - 30 mars 2013 16:03

     

Av Moa von Bäst - 30 mars 2013 13:03

 


Glad påsk alla små kycklingar! Jag bjuder på en bild som pappa tog på mig förra året. Ska klä ut mig ungefär likadant i år men även sminka mig som en kisse. Även om jag inte sett så många kissar med smink i fejset.

Av Moa von Bäst - 29 mars 2013 13:47

           

Av Moa von Bäst - 29 mars 2013 11:30

Hei alla små rara utomjordingar.  

Vet ni vad?  

Det är långfredagen idag!!! Och mamma och pappa påstår att den är viktigare än påskafton. Men tänk efter, vad kan möjligtvis vara viktigare än att klä ut sig till svarta katter och leta efter godis? Inget. Punkt och ett stort slut.   

Senare idag ska vi äta påskbuffé slash julbuffé vilket är i princip samma sak. 




Av Moa von Bäst - 28 mars 2013 23:30

Såg precis klart på The Woman in Black. Jag ska aldrig mer klaga på att det inte finns några läskiga skräckfilmer. Jag satt som på nålar under hela filmen och var nära gråten ett par gånger. Sen blev jag såklart skrämd till döds när Sophia skickade ett meddelande till mig på facebook. Eller när alla fejsen dök upp i fönstrena. 


   

Oh God, why.



Av Moa von Bäst - 28 mars 2013 15:08

Var ute på en svalkande fototur förut och njöt av solens strålar.        

Av Moa von Bäst - 28 mars 2013 13:06

Var ute och tog en löprunda innan i skogen. Oroade mig för att det skulle vara lerigt och att mina skor skulle bli totalförstörda, men mardrömmen visade sig vara något annat. ICE, my dear friends, ICE! Två tredjedelar av rundan tog jag pyttesmå halksteg och bad till Gud eller vem det nu än är som sitter där uppe att jag inte skulle ramla åt sidan och få en pinne inkörd i örat på mig. 


 

Som ni ser lever jag fortfarande. Även om kameran lyckades få fokus på det minst viktiga (och minst i storlek), med andra ord mitt ena örhände. Min kamera lever sitt egna liv.


Nä, nu blir det ner att göra fruktsallad!

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards