godizapan

Alla inlägg under oktober 2013

Av Moa von Bäst - 31 oktober 2013 22:02

Nu blir det skräckfilm och gottigheter med Sophia.

Av Moa von Bäst - 31 oktober 2013 19:18

Kom hem för någon timme sedan efter en fantastisk dag i Kristinehamn med Stephan, vi har fikat, skrattat, retats och haft det underbart kul. Strax ska jag och Sophia sticka till City Gross och köpa godis, sedan ska vi sätta oss och se på en skräckfilm och fira halloween. Glad halloween alla små pumpor, nu ska jag ragea ett tag för att jag slängt mitt teatersmink.


 

Av Moa von Bäst - 31 oktober 2013 11:44

Sitter och lyssnar på musik och tittar på när en trevlig knugen-kopia kör bussen. Det är verkligen pissväder ute, men jag hoppas det är lite finare borta i Kristinehamn eller att jag och Stephan kanske hittar något fint fik att uggla på ett par timmar. Och här får ni en tjusig bild på mina jeansbeklädda ben.

Av Moa von Bäst - 31 oktober 2013 09:07

Hola alla amigosar. Today may be the day my life will take a turn. För jag ska träffa Stephan, och jag är apnervös (för apor är riktigt nervösa). Nu ska jag gå och tvätta ansiktet och sedan göra iordning lite småttig färdkost. Men jag har en känsla av att jag antingen kommer att stirra stint ut ur bussfönstret och inte röra en fena eller försöka somna en liten stund.

Hur som haver så tror jag inte att jag kommer kunna blogga idag förens ikväll, men har jag riktig tur någonstans hittar vi GRATIS WI-FI!!  

Wish me good luck. Åh, och glad halloween förresten.


Av Moa von Bäst - 30 oktober 2013 22:29

Har precis kommit hem och har precis upptäckt världens näst godaste sak: Extras tuggummi med jordgubbssmak. Jag brukar inte tugga sådan skit men den var faktiskt riktigt riktigt god, även om jag föredrar när det är lite (men bara lite) mint. Inte så att man känns som en hel tandkrämsklump i hela munnen, utan bara lite grann räcker. Jag är en sådan person som måste ha någonting i munnen (misstolkandes av den meningen är EJ tillåten) att kunna bita på, speciellt när jag är nervös.

 

 

Av Moa von Bäst - 30 oktober 2013 20:08

Sitter nyduschad och med glänsande ögonfransar då jag smetat ricinolja på dem. Ricinolja sägs vara en mirakelkur för hår då det stimulerar hårsäckarna och gör det fylligare, glänsigare och mer snabbväxande. Testade ju på detta på frissan för ett tag sedan men eftersom att våran duschkran är näst intill värdelös med sitt tryck så kunde jag inte få ut oljefanskapet. Så smetar lite på ögonfransarna och även ögonbrynen lite ibland för skojs skull, och ska testa att massera in naglarna med det någon gång och se om det blir någon kulig skillnad.

 Om ungefär en halvtimme ska jag och Sophia gå ner till City Gross och sedan måste jag göra klart det sista inför morgondagen och försöka lägga mig så tidigt som möjigt då jag måste upp innan klockan sex ... suck. Men vad gör man inte för att få träffa den man älskar?   

Av Moa von Bäst - 30 oktober 2013 12:40

Sitter och käkar gottig frukost och vaknade för en liten stund sedan. Idag har jag fullt upp, förutom att följa med pappa och handla så ska jag även duscha, plugga (och då menar jag verkligen PLUGGA) och förbereda inför imorgon då jag och Stephan ska träffas i Kristinehamn. Åh vad jag längtar!

Av Moa von Bäst - 29 oktober 2013 19:43

Kom precis hem efter en fantastisk dag på Boda Borg med bästa. Vi har skrikit, svettats, sprungit, krupit och hoppat. Speciellt jag skrek vid ett tillfälle. Jag öppnade dörren till Spökhuset och vände mig om för att försäkra mig om att alla i gänget var med, och då såg (och hörde) jag hur de plötsligt började skrika. Jag vände mig mot dörren igen och EN HALV FAJKING CENTIMETER FRÅN MITT ANSIKTE STOG ETT MONSTER MED MASK OCH FICKLAMPA och jag skrek aphögt (tänk er ett riktigt gorillavrål fast några oktaver ljusare) och ramlade baklänges och Elin i mitt lag fångade upp mig. Och efter några minuter så kan jag äntligen börja andas normalt igen och försöka blinka bort tårarna.
Sedan så är ju jag skittråkig och har bara bild på den wonderschöna maten vi åt där. Och en flumbild när jag satt i bilen påväg hem.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards