godizapan

Alla inlägg under augusti 2013

Av Moa von Bäst - 30 augusti 2013 21:49

Idag är en sådan dag då jag förtjänar att bädda ner mig i sängen med favvo-filmen.

Av Moa von Bäst - 30 augusti 2013 21:06

Tog en sväng till skolan för att lyssna på det Hip hop-jamet som var där, men det var inte så vidare intressant så jag gick hem efter en stund. Nu ska jag ta och spela Slender (och filma min reaktion!!!) och sedan sätta på någon film.

 Tjingeling!


 

Av Moa von Bäst - 30 augusti 2013 15:04

Tjenare alla solälskare!

 


Sitter och försöker förlora mig i musiken och ska nog ta och börja plugga snart. I skolan idag hade vi askul på idrotten (i alla fall i mitt tycke), vi körde konditionsträning och spelade brännboll. Behövdes verkligen i mitt ställe med tanke på hur mycket jag latat mig med träningen på siståne. 


Men nu ska jag ner och slänga ihop något göttigt att käka. So long!


 

Av Moa von Bäst - 30 augusti 2013 07:36

Jag vet inte varför men blixten på min kamera får mig alltid att se så snygg ut (om snygg = se ut som en drogad fisk).
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Om det inte börjar regna så ska jag nog ut och springa efter skolan, för jeez vad jag har blivit dålig på det på sistone.

Min väska är även ofantligt tung idag. Dator, gympakläder, gympaskor och godis. Suuuck.

Av Moa von Bäst - 29 augusti 2013 07:36

Nejmen godmorgon.  

Vaknade kvart i sju idag. En halvtimme innan väckarklockan sulle ringa, det uppskattas verkligen. Jättemycket. Verkligen. Och så skulle jag bara sätta på mobilen och sätta på alarm på den istället för att behöva väckas av radion, och sedan la jag mig ner för att somna.

 Och så hör man den där irriterande bebisrösten som säger ungefär TWIT TWIT, TWIT TWIT, TEXT MESSAGE och sedan hör man igen TWIT TWIT, TWIT TWIT, TEXT MESSAGE, och jag rullar över på sidan och stänger av ljudet, sedan tar jag med mig mobilen in på toaletten och utför mina behov, sedan går tillbaka och försöker soma om. Men NÄHÄ, då är det helt plötsligt bara en kvart kvar av min sömn. Och vad hinner man göra på en kvart?


Ingeniting. Förutom möjligtvis klaga över hur lite sömn man får.   

Av Moa von Bäst - 28 augusti 2013 17:09

 

DET ÄR SKÖNT ATT SITTA SÅ PUNKT. Eller okej då kanske inte med knäna i vädret men i alla fall i skräddarställning ā la Moa. 

Har man tråkigt så föreslår jag att man

1) Försöka balansera mobilen i en supermjuk soffa och se den ramla ner man böjer sig fram för att ta kortet och försöker balansera igen och lyckas den femtioelfte gången, check    


2) Prova på hur många dubbelhakor man lyckas göra, check    


eller 3) Ta ett suddigt ego-pic.  

Eller helt enkelt visa en mycket gammal bild från när jag försökte plugga en gång. Vilket jag gör just nu. Försöker plugga alltså.

 


Av Moa von Bäst - 28 augusti 2013 07:49

Halloj. 

 Härligt att kunna börja dagen med lite utseende-snack, fast tack och lov med en person som håller med mig - är inte på argumentationshumör när jag är nyvaken. Tog inte med hela konversationen men summa summarum vi höll med varandra helt och hållet och båda av oss tycker att INGEN borde döma någon efter utseendet.   

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards