godizapan

Alla inlägg under september 2014

Av Moa von Bäst - 30 september 2014 12:47

Idag sitter jag ute på altanen och njuter av de (möjligt) sista solstrålarna.  

Mina planer för de sista timmarna av mina lediga dagar är: jobba på en insändare (visserligen en läxa från skolan men kommer troligtvis publicera den på bloggen om den blir klar senare), laga kyckling, städa rummet och bråka med SD-kramare. Får jag tid över ska jag försöka ta en cykeltur.


Av Moa von Bäst - 29 september 2014 09:53

Eftersom att jag är ledig både idag och imorgon så ska jag passa på att kila upp och ta blodprov idag. Förhoppningsvis ger det svar på min återkommande huvudväk.   

Har vi ork sedan så ska vi cykla in till stan och handla lite saker, och när jag kommer hem så är det plugg som gäller för min del!


Av Moa von Bäst - 28 september 2014 14:20

Här sitter jag med min traditionella söndags-chokladmask och bara myser i sängen.   

Det är fantastiskt väder ute idag så när jag har gjort läxor och låtit håret torka så ska jag ta en cykeltur med mamma, vi får se vart det leder!


Av Moa von Bäst - 27 september 2014 19:21

Hela dagen har mest varit lugn och skön. Morgonen bestod av kattmys och eftermiddagen har jag mest ätit gottigheter från moskémarknaden och sett på film.
Det kommer bli en härlig helg då jag är ledig både måndag och tisdag så då kanske jag kan få vissa saker gjorda som jag gått och dragit på ett tag!

Av Moa von Bäst - 26 september 2014 08:27

Alltså fatta den starstruck en får när en verkligen jättecool feminist som en följt väldigt länge kommenterar ens bilder på Instagram?!
Det gjorde i alla fall min kväll (och morgon).
I eftermiddag ska jag sedan segla över till Nils då vi ska ha ett litet mini-lan inatt, det kommer bli jättekul!

Av Moa von Bäst - 25 september 2014 16:56

Idag har det verkligen varit en upp-och-ner-dag.

Bra saker som hänt detta dygn:

  • Paddlade kanot på idrotten och slutade tidigt (Att sluta tre när en går på gymnasiet anser jag som väldigt tidigt)
  • Hittade ett linne jag letat efter ett tag (Låg och gömde sig i min garderob ... såklart)
  • Lyckades ta mig upp ur sängen imorse (En uppgift som blir svårare och svårare varje dag

  

Dåliga saker som hänt detta dygn:

  • Skar upp fingret igår så har blödat ner nästan hela huset (Jag trodde det var jätteilla men när min mamma fick se det så sa hon bara "Oj, jag trodde det var mycket värre!")
  • Hade jobbiga lektioner ...

... och en allmänt jobbig dag. 
   

Men om en timme så står jag och zumbar med linnet som jag hittade (och med ett omplåstrat finger) och då kommer jag vara på bra humör! Det kommer vara det bästa med denna dagen. 

Av Moa von Bäst - 25 september 2014 06:32

Idag är det torsdag, alltså både dmen sämsta och sen bästa dagen i veckan. Sämsta därför att jag har några av de jobbigaste lektionerna idag, bästa för att jag slutar hyfsat tidigt och jag har zumba ikväll.

Av Moa von Bäst - 24 september 2014 06:42

Jag är verkligen grymt sugen på sidecut att det inte är klokt. Ja har lovat mig själv att göra det någon gång, men helst längre fram i tiden (även om jag vill ha det precis nu). 

 Men jag kommer ju inte kunna sätta upp det som vanligt, och om jag någonsin vill spara ut håret igen så måste jag klippa av hela längden så att jag blir korthårig (det står också i mina framtidsplaner, men först vill jag skaffa riktigt riktigt långt hår.)  

 Tills dess jag bestämt mig får jag använda mig av fusk-sidecut vid de tillfällen jag vågar.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards