godizapan

Alla inlägg under februari 2013

Av Moa von Bäst - 27 februari 2013 07:34

Igår kom jag hem kvart i nio  efter en härlig och avslappnad kväll med Cassandra i biosalongen, och vi var definitivt sugna på att göra om det någon gång!

 Idag ska jag till Örebro Klättergym igen och klättra skitet av mina händer och skaffa en härlig fyradagars träningsverk som förhoppningsvis lyckas släppa en grad imorgon på zumban. Jag har dock fortfarande rätt ont i min högerarm som drog vår tunga dramat hem från Ica Maxi i söndags när jag och mamma var och handlade *hurr*.


Bai!

    



Av Moa von Bäst - 26 februari 2013 14:58

  

 I'm in a bad mood! Fick ett dåligt betyg på en uppgift i skolan vilket ruinerade resten av denna långa men efterlängtande eftermiddag slash kväll. Förhoppningsvis kommer jag att känna mig bättre när jag och Cassandra ska se på bio klockan sex, och sedan ska jag bara sätta mig och mysa när jag kommer hem. 

Av Moa von Bäst - 26 februari 2013 07:31

Får det lov och vara en kopp tonårsångest kryddat med lite sömnproblem och blandat med några hormonspöken?

 

 That is my cup of tea, som ni (inte) säger i Storbritannien. 

 Åååh, vad man önskar ibland att det bara gick att pausa tiden, liksom KLICK och så kan man bara slå sig ned i första bästa fåtölj och andas (om man nu kan andas eller ens röra sig när själva tiden har frusit, men vi låtsas inte om det). Sedan kan man ju ta tillfället i akt och krama den man gillar för den har också stoppats tillsammans med tiden. Och alla personer som man hatar... IMAGINE THE POWER! Mwahahhaha.





Av Moa von Bäst - 25 februari 2013 15:22

Idag är en härlig dag! Underbart väder och relativt kuliga lektioner. Just nu håller jag på och steker någon pannkake-smet med chokladsås och mjölklumpar i. Ska bli intressant och se vad det blir för resultat... :3  

Denna vecka blir det fullt på schemat, som vanligt. Och det kommer det nog vara lite framöver.

Idag är det teater, imorgon ska jag se på bio med Cassandra, på onsdag är det läxhjälp & klättergym, på torsdag är det läxhjälp & zumba och på fredag är jag FINALLY ledig,  !


Av Moa von Bäst - 25 februari 2013 07:47

 

Hej!!!

Jag har knappt sovit något inatt. Och förut så var jag tvungen att göra morgonens första maratonlopp genom att kuta upp för trappan när min radio sattes igång på hög volym och spelade rockmusik (och min stackars lillebror som sover i sitt rum precis bredvid). 

 Ååååh, jag hoppas att dne här dagen blir okej. Inga jobbiga läxor eller så. :<


Av Moa von Bäst - 24 februari 2013 20:01

Nu har jag och min mentor Cassandra bestämt oss för att se på filmen Ego på tisdag. Det ska bli superroligt!

 

Någon som vet om den är tillräckligt bra utan att man blir blind? (Hoho.)

Av Moa von Bäst - 24 februari 2013 18:02

I'M BACK! Och nej, jag har inte rymt till Egypten igen. Denna gången är det en annan ursäkt, som säkert har hänt alla någon gång - att nätverket en dag slutar fungera. Panik uppstår och mina bästa tips är att gå ut eller sätta på en film (vi har sett ungefär fem stycken filmer de senaste två dagarna).


Tack gode Gud att mamma fixade det igen! :3


   

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards