godizapan

Alla inlägg under april 2013

Av Moa von Bäst - 30 april 2013 19:29

               

©

Av Moa von Bäst - 29 april 2013 15:28

 

Sitter nu nyduschad och luktar på min lugg. FORTFARANDE stinker den av rök och grillkorv som om jag var ute i vildmarken i två veckor och inte två dagar. Uff. Livet är hårt.

Men jag ler genom smärtan ändå, för liksom yolo och alla andra tuffa ord jag kan komma på. 

Sen blir det att gå till teatern i regn och hoppas att mina skor inte blir alltför förstörda. 


Av Moa von Bäst - 28 april 2013 17:50

Lite solbränd, en gnutta huvudvärk, en aning trötter men glad och lycklig. Helgen var över förväntan och vi hade asroligt! Första dagen kändes det som om vi paddlade halva dagen men egentligen var det bara två timmar. När vi kom fram till lägerplatsen var vi dyblöta, trötta och hungriga. Det var nästan kolsvart så vi packade in allting i vårt pyttelilla tält för tio stycken (vi var ungefär fjorton stycken så gissa hur trångt det blev?) och sedan satte vi oss och kokade mat med våra stormkök. Och mitt i natten vaknade man i tältet av att man skakade i hela kroppen. Sedan på morgonen var det bara att börja packa och paddla iväg till nästa ställe. Och idag paddlade vi till det sista stället där en kanot på vägen dit välte och de tre stackars tjejorna fick stå i blåsväder och fem plusgrader och byta om. Så jag hoppas ni förstår varför jag inte tog med kameran.

 

 

 

 

Baj

Av Moa von Bäst - 26 april 2013 14:55

 

Om några timmar ska jag, brorsan och Sophia åka till Fjugesta där vi träffar resten av konfa-gruppen och sedan bär det av på kanotläger på Svartån! Det ska bli skitkul (hoppas jag, är faktiskt inte så sugen på det nu i april) och jag hoppas att ingen prullar i vattnet. Speciellt inte de som har med sig mobiler.  

Och jag kommer hem på söndag. Så bloggen kommer vara lite off under helgen, men vi ses igen på måndag.


C YA!


Av Moa von Bäst - 25 april 2013 19:43

Sista zumba-passet för denna terminen var idag. Bajs. Men ska kicka igång det hemma så jag kan fortsätta med att dansa och inte förlora min (klättrande) kondition och mina muskler. 


 Zumba have changed my liiiife. ccc':

Av Moa von Bäst - 25 april 2013 07:50

Igår när jag skulle skölja av mina gympashorts hände något fruktansvärt. Mammas precis torkade badkläder hängde på en sådan där torka-grejs över badkaret och så tänkte jag "fine, jag kan väl ändå fixa shortsen" så jag la dem på kanten och började duscha av dem. Men DÅ! Då åker hela torka-grejen ner i badkaret och jag tappar duschslangen (heter det så?) och den ramlar ner i badkaret och sprutar ner mammas badkläder och mig. Jag blir helt störtblöt i ansiktet och på kläderna, jag som just hade tvättat det!    

Av Moa von Bäst - 24 april 2013 07:38

Idag ska jag till klättergymmet, iiiiih! Så när jag kommer hem från läxhjälpen måste jag skynda mig uppför trappan, packa ner shortsen och ett linne slash en t-shirt och fixa en cool vattenflaska. Det ska bli gött när det blir varmt så slipper man byta om där borta, samma sak gäller gympan. Fast nu ska vi vara utomhus och då måste jag ju ändå ha på mig något varmare - får bli mina knälånga (rättelse: upp till låren) svarta strumpor. 

 

Av Moa von Bäst - 23 april 2013 19:57

En dålig och en bra nyhet som lika gärna hade kunnat vara vice versa-ade:

Sommarskorna godkändes av Sko-Anders. Hurray!

MEN ..! *dun dun duuun*

När jag gick omkring med dem hemma för att testa upptäckte jag till min FASA att de inte var lika sköna som jag hade föreställt mig. Så jag får helt enkelt lämna tillbaka dem och köpa ett bar bättre. Men vad kan man vänta sig av Ica egentligen.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards