godizapan

Alla inlägg under maj 2014

Av Moa von Bäst - 31 maj 2014 13:49

Har precis dansat klart ett av mina första zumbapass på några veckor, ska försöka komma igång med det igen på riktigt! 

Om en stund ska jag testa något jag varit nyfiken på sedan jag först hörde det - att tvätta håret med rågmjöl. Ska ju försöka lämna schampot bakom mig för gott och jag har hört många positiva saker om det!

Av Moa von Bäst - 30 maj 2014 21:37

Ikväll ska det mysas med skräckspel, PewDiePie och frusen Frosch. Ibland är livet härligt!

Av Moa von Bäst - 28 maj 2014 13:33

Är tillbaka efter en fantastisk dag och natt med klassen i Svinnersta!

 Efter en uppiggande promenad till campingstället så sprang jag nästan direkt och hoppade i den närbelagda sjön trots att det inte var mer än 15 grader i luften och jävligt blåsigt (snacka om årets yolo?). 

 
 Resten av dagen spenderades med fiske och korta promenader och när mörkret föll så mysades det med älsklingen. Vi två huttrade igenom natten för det var grymt kallt och fortfarande väldigt blåsigt!

 Dessvärre tog jag inte en enda bild (fasa, och jag som ska kalla mig för bloggerska!) vilket var väldigt synd då det var ett otroligt vackert ställe och jag hade det så fantastiskt bra där!



Av Moa von Bäst - 27 maj 2014 08:05

Idag ska hela klassen åka på läger! Vi ska sova i tält ute i skogen (och gud vad roligt jag hade när folk äntligen förstod att det inte finns wi-fi där och antagligen heller ingen täckning) och ha det superkul!
Vi kommer tillbaka på onsdag igen och då är det möte om Summer Collage, mitt första sommarjobb tjoho .
Så vi ses imorgon, om jag inte däckar så forr jag kommer hem!

Av Moa von Bäst - 26 maj 2014 07:13

Åh idag kommer det bli en lång och en anings stressande dag. Först ut sista nationella provet och troligtvis kommer jag sitta i fyra timmar i sträck med det, sedan ska vi som är med i biblioteksrådet åka och bowla, det kommer bli awesome! 
 Efter det så ska jag och Sophia in till stan och shoppa lite sista grejer till skolavslutningen. 

     

Av Moa von Bäst - 24 maj 2014 13:32

Sitter och mumsar på min älskade froosh, det är verkligen det godaste att dricka oavsett väder. Om en timme ska jag cykla in till stan för att möta min bästa bro och vi ska ha en dag med kladdkaka och spel! det ska bli riktigt awesome, lite synd bara att sitta inne i en källare framför datorn när det är så härligt väder ute ... 

     

Av Moa von Bäst - 23 maj 2014 22:00

Äntligen har sommarvädret kommit hit på riktigt! De senaste två dagarna har det varit upp till 28 grader varmt och det har varit svettigt men härligt. 
 Idag for jag och en kompis upp på stan och bara struttade igenom affärerna på jakt efter något skojigt, det skojiga visade sig sedan vara i rulltrappan när kompisens kjol fastnade och vakten fick komma och moja men det var inte förens en stark klasskamrat kom förbi som vi fick loss den. 
 Vissa äventyr räknar man inte riktigt med att man ska vara med om ... 
 

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards