godizapan

Alla inlägg under november 2013

Av Moa von Bäst - 30 november 2013 23:45

Har suttit hos Salma ett par timmar och vi har käkat gottigt, dansat och spelat skräckspel med ordentlig bas. Snart är det dags för mig att gå hem även om det är det sista jag vill, vi har så otroooligt kul.

Av Moa von Bäst - 30 november 2013 16:59

Har nu suttit och pluggererat och käkat hallon med den underbara chokladsåsen och efter maten ska jag sticka över till Salma och chilledilla med henne ett tag. Men jag är en anings sur på vädret, trots tre minusgrader och massa andra avgörande faktorer så har vi inte sett skymten av en enda snöflinga.

 Och det är snart DECEMBER! (Fasen vad tiden går fort, låg i sängen en halv evighet i morse och våndades över det med en inte så trevlig kittlande känsla i magen). Det är första gången på flera år som jag inte vetat om vad årets julkalender heter i flera veckor i förväg, tog reda på det tidigare idag genom att googla. Att GOOGLA. Annars har jag alltid fått reda på det genom vänner, familj eller någon random reklam på någon random sida. 

 Det känns som om denna julafton kommer att bli väldigt annorlunda, speciellt då jag för en gångs skull haft världens julkänsla i flera månader nu.   

Av Moa von Bäst - 30 november 2013 14:51

För att göra den perfektaste chokladsåsen någonsin behövs endast fyra ynka ingredienser; agavesirap, kakao, kokosolja och vatten. Supergott och nyttigt, tillsammans med frusen banan är det AMAZING! Och tack vare bloggappen så har receptet hamnat några bilder ner, men ingen dör väl för det. Hoppas jag.
Hur som haver, börja med att klicka upp en STOR klump kokosolja (slicka gärna av skeden efteråt) och häll i kakao. Glägga i agavesirap (som inte är så nyttigt som man kan tro) pch sist men faktiskt minst, vattnet. Vill ni underlätta för ihopvispningen så sätter ni in hela skiten i mikron ocoh väntar en stund. Och viola! Serveras med frusen banan eller på macka.

Av Moa von Bäst - 29 november 2013 17:54

Åååh, lite skinka- och ostpaj så här på kvällen är härligt det. Och efter maten ska jag, brodern och modern se på en film med lite popcorn och mys. Det förtjänar vi en fredagkväll!

Av Moa von Bäst - 29 november 2013 15:47

Jag känner mig rejält skicklig som glömt båda mina minneskort till kameran i mitt skåp i skolan ... vad är det egentligen mellan mig och att komma ihåg viktiga saker?! 

Jag stod vid skåpet en rätt lång stund och funderade på om jag skulle försöka pracka ner ännu mera skit i min väska, eller om jag hade med mig allting. Dator och hörlurar var ju med så då kunde det ju inte finnas så mycket viktigt kvar att packa ner, va? Men JO för nu kan jag inte använda min kära Nikon på hela HELGEN om jag inte lyckas snotta någon annans minneskort. Så jag får väl försöka överleva med min fjuttiga kvalitén-suger-rutten-choklad-kamera på mobilen och min webbkamera. 

 

 Senare ikväll funderar jag på att gå till City Gross (tradition vettni) och köpa något gott sockerfritt (om det nu kan finnas i den kombinationen, annars ska jag slänga ihop lite frusen banan med kokoschokladsås, en favorit.    

   

Av Moa von Bäst - 29 november 2013 07:45

Ja, riktigt kul att drömma mardrömmar (med snö) i sin lugna fantasivärld (med snö) där jag har hoppats för (snö) jättelänge och sedan gå nerför trappan in i köket och titta på termomtetern som visar två minusgrader och titta ut genom fönstret för att se på omgivningen (utan snö). 

FOR GODS SAKE DET ÄR SNART JULAFTON VARFÖR KOMMER ALDRIG SNÖÖÖÖN?!  

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards