godizapan

Alla inlägg under februari 2014

Av Moa von Bäst - 28 februari 2014 07:37

Äntligen fredag!
Och planerna ser ut så här: skola, skola, skola, sedan något kul med några kuliga personer. För fasen vad jag har längtat hit, jag har börjat tycka om fredagar mer och mer. Om det blir väder för det ska jag ut och träna också (jag är så bra på att tjata men så dålig på att genomföra något). Men jag ska försöka ta det lite lugnt då det har varit, trots ganska chilledilliga lektioner, en lång vecka.

Av Moa von Bäst - 27 februari 2014 21:22

Det har verkligen varit en lång dag med först skola och läxhjälp och sedan hemma hos mig tog jag det bara lugnt tillsammans med älsklingen. Nu på kvällen var jag och Salma ute och gick och längtade efter FREDAG, något som jag verkligen velat ha hela veckan!
Ska bara slappa och samtidigt försöka ha lite kul imorgon.

Av Moa von Bäst - 27 februari 2014 07:47

Har upptäckt världens godaste frukost/lunch/whatever att göra när det inte finns något gott bröd hemma:  

tortillabröd (sådant som man har när man käkar tacos och INTE sådant där äckligt chipsbröd-nånting-nånting), lite smör och så något gott pålägg. Rulla ihop och vióla! Färdigt att käka.

 Och nu tillbaka från matreklamen - idag kommer det bli en lång dag med matte och träning framför mig. Imorgon är det ju äntligen fredag så då ska jag försöka slappna av lite och bara ta det lugnt, möjligtvis ta en snabb joggingtur efter skolan men sedan ska jag nog sätta mig och se någon film eller liknande.

 Tänker ta det lite lugnt nu i början av skolan.


Av Moa von Bäst - 26 februari 2014 07:54

Om det inte händer något annat speciellt ska jag nog ut och ta första joggingturen runt Vivallaringen idag. Jag har intre sprungit en enda gång under vintern men jag vet att jag älskar känslan av att flyga fram, känna musklerna arbeta och bli större, och sedan efteråt känna hur det dunkar i hela kroppen och svetten dryper längs huden. Det var ju dessutom några veckor sedan jag hade tillgång till zumban så jag tror både mina muskler och min kondition skulle älska att jag drog ut kroppen på en joggingtur.

Av Moa von Bäst - 25 februari 2014 12:36

Fasen vad lycklig jag blev i morse när jag tittade på min termometer som visade 1sjutton grader utomhus, men hjärtat sjönk som en sten när jag gick ner i köket och såg på den termometern att det knappt var fem grader! Det har sina nackdelar att solen lyser direkt på min termometer och värmer upp den under morgonen ...
Idag hade jag tänkt spendera dagen med tjejerna och bara snacka och ha det trevligt men nu när de planerna har blivit avbrutna så ska jag nog bvista dagen utomhus i solen. Ska ta en långpromenad och längta efter sommaren!

Av Moa von Bäst - 24 februari 2014 22:04

Har gjort en härlig fruktsallad och strött över carob och lucuma (som en riktigt nyttig version av kakao och socker) och nu ska jag sätta mig framför en film och njuta av att vara ledig imorgon.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards