godizapan

Alla inlägg under februari 2014

Av Moa von Bäst - 11 februari 2014 18:16

Efter en lång och jobbig dag i skolan så är det faktiskt skönt att få sitta hemma och ta det lugnt och jobba matte med god mat bredvid sig.
Jag tror jag håller på att bli förkyld och ska försöka göra allt jag kan för att bli frisk då jagonsdagen inte tänker missa utedagen på fredag som även råkar vara Alla hjärtans dag. Däremot vore det inte så farligt om jag var sjuk under onsdagen och torsdagen så att jag slipper skolan, samtidigt vill jag ju inte missa zumban på torsdag ...
Men nej, jag tänker inte riskera något. Allt eller inget och jag ska banne mig vara frisk på fredag.

Av Moa von Bäst - 11 februari 2014 07:31

Inatt hölls jag vaken av en riktigt konstig anledning egentligen. Vaknade vid sisådär kring tolv och hade så förbaskat ont i min stortå, tårarna bara rann och det var omöjligt att somna om igen. Så jag gick upp och tog en tablett som jag hoppades skulle stilla smärtan, sedan vandrade jag omkring i köket i hopp om att kunna dämpa den ytterligare med lite is (note: det fungerar inte så bra med en frusen kartong blåbär. Inte heller att ställa sig vid fönstret).

 


 Det slutade med att jag la mig    i sängen och försökte ignorera smärtan i tån och kramperna i benet - vet ni hur jefla jobbigt det var?! - och jag måste ha somnat riktigt sent då jag just nu är mycket tröttare än vad jag brukar vara. 

Jag har ingen som helst aning vad det är för fel på mig men tack och lov finns ju Google, min älskade. 


Av Moa von Bäst - 10 februari 2014 16:15

 

Om en liten stund är det dags för mig att åka in till stan för att träffa mina teaterapor, vi har börjat med en liten tradition att någon varje måndag ska bjuda på choklad. Ännu en anledning att älska dessa fantastiska människor. Speciellt då jag varit rätt sugen på choklad hela dagen även om det är för tillfället vad jag minst skulle behöva. 

Av Moa von Bäst - 10 februari 2014 11:52

Just nu sitter jag och chilledillar med världens bästa Sten. I morse gick jag upp extra tidigt för att jag och Salma skulle ordna några grejor innan skolan började men självklart blev det ingenting av det och nu sitter jag här utan glasögon, med huvudvärk och önskan att jag stannat kvar lite längre i sängen. 

 

Av Moa von Bäst - 9 februari 2014 12:37

Om en liten stund så ska jag och lillebrodern kila in till stan för att se på bio, vi ska se på Frost, som jag visserligen redan sett en gång men som definitivt är värd att se igen!

 Vi ska se den i 3D i gud vad jag har längtat efter det, jag älskar att se på 3D-filmer även om man kanske får lite huvudvärk men det är det värt.   

Av Moa von Bäst - 9 februari 2014 12:03

"Man kan väl lika gärna rosta brödet i toastmaskinen?" sa jag när jag fick höra att brödrosten fortfarande var sönder. Sagt och gjort, men min geniala idé förvandlade bara bröden till sega, mjuka klumpar.
Jag är verkligen ett tvättäkta geni ibland med världend bästa idéer.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards