godizapan

Alla inlägg under februari 2014

Av Moa von Bäst - 8 februari 2014 21:44

 

Älsklingen gick hem för ungefär en timme sedan så nu har jag suttit och spelat Minecraft med en av mina teaterapor istället för att sitta och titta på en film som egentligen var en av mina planer. Imorgon ska jag sätta mig och råplugga på både det ena och det andra och jag och Salma ska även se till att hitta på något kuligt såhär sista söndagen innan lovet. 


Av Moa von Bäst - 8 februari 2014 11:16

Jag är så jäkla stel i kroppen idag att det inte är klokt. Jag kan inte säga att jag ångrade mina och Salmas fina dansnummer igår utan det jag ångrar är att jag inte stretchade efteråt ... Men om en stund så ska vi ju ändå ha våran lördagsdans och då ska jag banne mig sträcka ut både det ena och det andra och det tredje. 

 Efteråt ska Salma över till mig och vi ska påbörja vårat hemliga projekt, som visserligen knappast kommer påve3rka någon annan än mig och min plånbok men jag hoppas få lite starka (och förhoppningsvis positiva) reaktioner på det när det är klart!

 

Av Moa von Bäst - 8 februari 2014 00:02

Efter en till gränsen skitdag i skolan så har det varit fantastiskt att dansa, prata, skratta och le med några av världens bästa människor på gården.
Det där hemska provet som alla tjatade om att vara så enkelt gav mig en blackout för första gången och även ett litet gråtanfall. Så på kvällen gick jag och Salma till gården bara för att ha kul tillsammans med massor av andra kuliga människor och även med älsklingen förstås.
Kvällen kunde inte ha blivit så mycket bättre och imorgon fortsätter härligheterna!

Av Moa von Bäst - 7 februari 2014 08:32

Nä nu ska jag definitivt börja sätta tio olika alarm på morgonen för detta ska fasiken vara sista gången som jag försover mig. Jag vet inte om det är mitt fel eftersom att jag rage-slängt mobilen så många gånger i golvet eller om det är för att jag är allmänt konstig och inte hör alarmet eller om den helt enkelt bara inte gillar att väcka mig på morgonen. (Det är visserligen gulligt och så men vad fan, skolan behöver jag tydligen mer än vad jag behöver sömn.)

 

 Jag har ändå en känsla av att detta kommer att bli en bra dag, speciellt då Salma har lovat mig med att hjälpa mig med ett top secret-uppdrag. Hur det blir med det får vi se senare!

Av Moa von Bäst - 6 februari 2014 07:46

Jag kände mig så otroligt intelligent igår när jag satt i sängen med ett tjockt skrivhäfte i knäet, pennan i handen och glasögonen i högsta hugg. Men tränar man på sina läxor så har man tillåtelse att se ut som en Typical American High school teacher. Eller, det är väl klart, man har alltid tillåtelse att se ut så. 

  

 Men nu är det nog snart dags för mig att kila till skolan innan jag missar min fjärde (!!!!!!) musiklektion den här veckan. Tjingeling!

Av Moa von Bäst - 5 februari 2014 18:36

Idag har jag blivit förvandlad till en glasögonorm. Efter en lång dag i skolan med först en suverän film och sedan en fem sekunders dragkamp som vi ändå förlorade (vinnarna fick choklad ... asdfghjkkl) så släpade pappa med mig till stan där vi hämtade mina knasögon. Nu sitter jag och jämför  med och utan, så som man gör när man är på 3D-bio.  

 Nu hoppas jag på att få slippa huvudvärken ett tag, eller åtminstonde i så stor mängd. 


Av Moa von Bäst - 5 februari 2014 08:15

Hejsan alla, jag har fått en 45-miuters lång SOVMORGON idag!!!!!!!!

 

 Ja, typ. Allt tack vare att det är någon specialaredag som tydlign ska vara skitkul men som gör att jag missar mina båda musiklektioner IGEN och den viktiga mattelektionen IGEN då det snart är dags för prov. Teachers, I don't understand how you're thinking.

 Och jag har en känsla av att detta kommer att bli antingen en lång, påfrestande dag eller en lång, kulig dag. Jag hoppas fasiken att jag slipper min huvudvärk i alla fall så att jag kan ha lite glädje i kroppen och lite kunskap i knoppen.

Av Moa von Bäst - 4 februari 2014 19:22

Det har varit en minst sagt jobbig dag för de flesta, känns det som. När jag kom hem från skolan så var mitt huvud klart att sprängas så jag och älsklingen satte oss först för att titta på film och sedan för att göra Anden i glaset (vilket förövrigt inte fungerade). Nu sitter jag här och njuter av en god quesedilla som jag säkert stavat fel på då mina kunskaper inom spanska = noll.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards