godizapan

Alla inlägg under februari 2014

Av Moa von Bäst - 4 februari 2014 07:36

Snacka om att folk var helt upphetsade igår innan provet! Folk sprang runt med godispåsar, vattenflaskor, munkar och Snickers ('cause you're not you when you're hungry) och bad om att få ta del av den andres godsaker. och trots att jag gav bort hälften av min energikälla till en viss sockersugen Hajira som jag känner så blev magen ändå full och blodsockernivån steg samt sjönk som en berg- och dalbana. 

 

 Efteråt var folk trötta. Så himla trötta, trots det hördes det oändliga ljudet från folk som spelade det där spelet på mobilen där man petar på en flygande snippa för att den ska flyga igenom rör ā la Mario.

 

Tack vare allt socker och all stress förvärrades min huvudvärk och när jag väl landade på teatern hjälpte det väl inte direkt att vi var dubblet så många den här gången och att alla gick omkring och tjattrade som galna höns. Men tack och lov har mina glasögon blivit klara att hämtas ut så någon gång under den här veckan kommer jag att få dem. Hurra!!


Av Moa von Bäst - 3 februari 2014 07:33

Idag ska ju vi tydligen göra något slags läsförståelsetest halva dagen (eller om det var någon annan dag, jag kanske missförstod det ...), och tack och lov får man ta med sig gottigheter att käka då. Jag var i desperat behov av att ta med godis eller något annat smaskigt men hade ingen ork ALLS att ta en promenad till City Gross IGEN alldeles själv IGEN då ingen filur var tillgänglig att gå med mig.

 Så jag drog fram en stol och ställde mig och rotade i våra urgamla, fulla skafferier. Längst in hittade jag en Geisha-låda och överlycklig plockade jag ned den. Men mina föräldrar var oroliga över att datumet hade gått ut. Med ett leende på läpparna letade jag efter datumet och när jag hittade det sjönk modet;

 "Kolla, den går ju inte ut fören om ... för fyra månader sedan."

 Men jag har redan ätit några stycken. och än har jag inte dött, so YOECO (You Only Eat Chocolate Once).

 Så gissa vad jag har med mig till skolan idag ..?

    

 Åh, förresten, för er som är intresserade så fick jag ingen kontakt med några andar igår. Jag ska göra ett nytt försök idag efter skolan.


Av Moa von Bäst - 2 februari 2014 16:52

I am prepared to everything that could happen. Jag, mina kära damor och herror och allt där emellan , ska köra anden i glaset. Helt själv. 

 Jag har förberett allting, det enda som inte är fixat än är spegeln som DEFINITIVT ska tas ut innan jag börjar. Jag har väl sätt tillräckligt många skräckfilmer för att veta vad speglar leder till ...    

Av Moa von Bäst - 2 februari 2014 13:50

Jaha. Idag måste jag göra lite saker som jag skjutit upp hela veckan - plugga på kommande prov och öva på mitt teatermanus. 

 Om jag blir klar med allt det idag så ska jag kila över till Salma ikväll och ha det kul, bara hon och jag. Dessvärre är jag på lite dåligt humör då tydligen NÅGON (I'm pointing at you now, Vädergudarna) har bestämt sig för att göra plusgrader så nu är det sådär äckligt slaskigt ute när snön håller på att försvinna bort. men jag hoppas verkligen det kommer komma ny snö till Alla hjärtans dag då vi har utedag i skolan då. Sorgligt, jag vet. Hade mycket hellre velat spendera dagen inomhus med någon sliskigt romantisk film, lite choklad och så älsklingen bredvid mig ...

 

Av Moa von Bäst - 1 februari 2014 22:13

Efter att ha spenderat lite tid med älsklingen så ska jag nu sjunka ned i sängen med en mysig film och lite choklad.

Av Moa von Bäst - 1 februari 2014 14:52

I går hände det en sak som verkligen freakade ut oss tjejer.
Vi hade en till synes helt vanlig idrottslektion, alla tjejerna var inne i danshallen med stängd dörr och vi fånade, dansade oss och hade riktigt kul. De flesta hade tagit av sig sjalarna och dansade med håret fullt synligt. Efter en liten stund så var jag ju självklart tvungen att ställa den givna frågan:
Vad skulle ni göra om Börje kom in i den här sekunden?
   
Av någon anledning så började de då skrika och de slängde sig bakom varandra och tog upp sina sjalar. Jag fattade ingenting förens jag såg att gympaläraren faktiskt hade stigit in precis den sekunden jag ställt min fråga!
 I omklädningsrummet tror jag alla av oss dog lite inombords och funderade över mitt nya sjätte sinne som kunde förutspå framtiden.

Förresten, vad skulle ni göra om det flög in en stor rosa enhörning in genom erat fönster och kastade godis på dig?

Av Moa von Bäst - 1 februari 2014 12:41

Gud vilken stressig morgon det blev. Jag vaknade tidigt trots att jag hade lagt mig sent efter att ha skypat halva natten med älskling, men ändå lyckades det bli hetsigt när jag kom på att jag hade dans idag. Så av med pyamasen, på med träningsbyxorna och efter att ha hetstvättat mig skyndade jag ut.
Men allting till ingen nytta, här sitter jag med tre andra coola tjejor och resten är borta. Vi får se hur den här dagen utvecklar sig.

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards