godizapan

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Moa von Bäst - 21 juni 2013 18:55

 
Kul att du frågar! Ska jag vara ärlig så brukar jag inte ha så mycket i håret när det är torrt, inte ens hårsprej. Och jag är väääldigt dålig på att vårda mitt hår, om du menar att t.ex använda inpackning och sådant. Det är för att jag är så otroligt rädd för att jag inte ska lyckas skölja ur allting!! (Det är en av mina största fobier som har med håret att göra) Men att göra en fuktgivande inpackning en gång i veckan kan göra stor underverk på håret.



Jag rekomenderar att joxa ihop 1/4 aloe vera, 1/4 uppvärmd (rinnande) honung och 1 del godkänt balsam (utan silikoner och mineraloljor) som du sedan applicerar i handdukstorkat, tvättat hår. Låt sitta så länge som möjligt, exempelvis under natten. Skölj ur ordentligt och avsluta med en sur efterskölj som äcv- eller citronblandning.


 Ibland brukar jag ta lite rapsolja i handen som jag sedan applicerar i hårtopparna så mår de gott. Jag gör det ett par gånger i veckan och nästan alltid efter att jag tvättat håret.


 Försök också att inte tvätta håret för flitigt! Det sliter enormt och helst ska man inte tvätta håret mer än två gånger i veckan. Använd ett bra schampo (det roliga är att det oftast är de billigare schampona som inte har massa skit i) utan silikoner, mineraloljor och starka tensider. Eller ännu bättre, bojkotta ditt schampo och använd dig av en No 'Poo-metod! (http://www.nopoo.se/har/)


Hoppas detta hjälpte! Annars får du skicka en till kommentar och förklara exakt vad du är ute efter. :) Tack för din fråga!

Av Moa von Bäst - 21 juni 2013 11:52

Nu ska jag ut och springa och inviga mina nya löpargrejer-grejor:

  •  en myyyyykket mykket fin råsa t-shirt
  • ett par mykket mykket fina svarta shårts
  • ett par mykket mykket fina skååår

#duckface

 

 

#heysexylady

 

 Välkomna in till min lilla del av internet! Jag är en riktigt skum feministjävel som är helt galen i Nutella och rock men har även en förkärlek till att bara sitta och knattra på tangentbordet en lugn kväll.

 Jag spyr på dagens samhälle och när jag nästan drunknar i alla patriarkala normer och annan skit som existerar världen så finns feminismen och massor av coola människor där för att lära mig att simma.

 Vill du följa min resa genom mitt liv, mina tolkningar och min resa genom samhället? Spänn fast säkerhetsbältena och packa ner din Nutellaburk –

 för nu kör vi.   

TRANSLATE THE BLOG

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

      

   

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards